EF (Education First) Semineri
26 Kasım 2025 tarihinde EF (Education First) üzerine anabilim dalı öğrencilerimiz için bilgilendirici bir seminer düzenlendi. EF ekibinden Cihangir Kırkgöz ve Dr. Fatih Akyol, sunumlarında EF akademik programının global eğitim vizyonu ve amaçlarına, EPI (English Proficiency Index) raporunun bu yıla ait verilerine ve Türkiye'nin rapordaki konumuna, ve farklı diller için yurtdışında eğitim olanaklarına dikkat çektiler. Seminer sonunda ise interaktif soru-cevap kısmıyla birlikte eğlenceli bir çekilişe yer verildi. İngiliz Dili Eğitimi Anabilim dalı olarak Cihangir Kırkgöz ve Dr. Fatih Akyol'a ziyaretleri için teşekkürlerimizi sunarız.
Finlandiya Eğitim Sistemi Semineri: Yapının Temel Dayanakları
Finlandiya’nın Turku şehrinde bulunan Åbo Akademi Üniversitesi’nden Doç. Dr. Laura Wickström ve öğrencileri Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı başkanı Prof. Dr. Seyfi Kenan’ın davetlisi olarak 12 Kasım 2025’te fakültemizi ziyaret etmişler ve grupla gelen Jonathan Stipesevic “What Makes Finnish Education Good?” konulu bir seminer vermiştir.
Marmara Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü olarak, Finlandiya eğitim sistemi üzerine gerçekleştirilen bir seminerde Finlandiyalı meslektaşlarımızı ağırlama onuruna sahip olduk. Değerli meslektaşımız sunumunda, eğitim bilimleri alanında uzun süredir incelenmekte olan bu sisteme ilişkin özgün ve güvenilir bilgileri bizlerle paylaşmıştır. Ayrıca diğer konuklarımız da Finlandiya eğitim bağlamında öğretmen, öğrenci ve veli olarak edindikleri deneyimleri aktararak, özellikle temel ve yükseköğretim düzeylerinde çeşitli paydaşlara ilişkin önemli bir perspektif sunmuştur.
Seminerde, Finlandiya eğitim sisteminin üç temel ilkesinin sistemin temel dayanaklarını oluşturduğu ifade edilmiştir. Bu ilkeler eşitlik ve adalet, yüksek nitelikli öğretmen yetiştirme (en az 5 yıl sürüyor) ve esneklik ve özerklik olarak belirtilmiştir. Eğitim politikasının bir parçası olarak Finlandiya, tüm öğrencilere eşit eğitim olanakları sağlamaktadır. Şehirler ve bölgeler arasında ufak farklılıklar bulunsa da her öğrenci nitelikli eğitime ücretsiz erişim hakkına sahiptir. Bu erişim; öğrencilerin tercih ettikleri yabancı diller, ders kitabı ve destekleyici materyaller ve uygulamalı eğitim etkinliklerini de kapsamaktadır. Daha da önemlisi, her öğrencinin bireysel gereksinimlerine yönelik titiz bir ihtiyaç analizi yapılmakta ve öğretmenler öğrencileri benzersiz öğrenme süreçlerinde kişiselleştirilmiş yaklaşımlarla desteklemektedir. Böylece “hiçbir öğrencinin geride kalmaması” ilkesi etkin biçimde hayata geçirilmektedir.
Öğretmen eğitimi, Finlandiya eğitim sisteminin bir diğer yaşamsal bileşenidir. Öğretmen yetiştirme programları, yüksek nitelikli ve yetkin öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Hizmet öncesi öğretmenler, yoğun çaba gerektiren beş yıllık kapsamlı bir programı tamamlamakta; bu program, onların eğitim bağlamının önceden belirlenmiş ve sürekli geliştirilen standartlarını karşılayacak bilgi ve becerilerle donatılmasını sağlamaktadır.
Son olarak, esneklik ve özerklik ayrı bir ilke olarak belirtilse de bu kavramlar diğer iki unsurla yakından ilişkilidir. Sistem, yapısal olarak esneklik ve özerkliğe imkân tanıdığı için öğretmenler bu özellikleri sınıf içi uygulamalarına etkili biçimde yansıtabilmektedir. Öğrencilerin öğrenme süreçlerinde esnek ve özerk olmaları teşvik edilmekte; bu durum onların gelişim ve ilerlemelerine önemli ölçüde katkı sağlamaktadır. Ayrıca hem süreç hem de ürün odaklı bir eğitim anlayışı, öğretmenlere pedagojik esneklik tanımakta ve özerkliklerini güçlendirmektedir. Finlandiya eğitim sisteminin bu bütüncül yapısı, temel olarak veliler, öğrenciler ve öğretmenler dahil tüm paydaşların karşılıklı güven ilişkisine dayanmaktadır.
Sunum ve soru-cevap oturumu, Türkiye ve Finlandiya’daki eğitim bağlamları arasındaki benzerlik ve farklılıkları eleştirel biçimde değerlendirmemize imkân tanımıştır. Gerçek yaşam deneyimlerini ve görüşlerini bizlerle paylaştıkları için Finlandiyalı meslektaşlarımıza bir kez daha içten teşekkürlerimizi sunarız.
Yapay Zekânın Etkili ve Etik Kullanımı Eğitimi Semineri
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı olarak Yapay Zekâyı (AI) ve Üretken Yapay Zekâyı (GenAI) daha iyi anlamayı ve anlatmayı değerli buluyoruz. Bu doğrultuda, öğrencilerimizin yapay zekâyı en verimli ve doğru biçimde kullanmalarını sağlamak amacıyla 8 Ekim 2025 tarihinde anabilim dalı başkanımız Doç. Dr. Gökçe Kurt Tiftik ve Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Polat'ın sunumlarıyla "Yapay Zekânın Etkili ve Etik Kullanımı Eğitimi" düzenlendi. Eğitimde, yapay zekânın çeşitli alt dalları tanıtılıp potansiyel faydaları ve risklerine değinildi. Ayrıca öğrencilerin yapay zekâ araçlarını bilinçli bir şekilde kullanabilmeleri için detaylı yönergeler de sunumda yer aldı. Yapay zekânın çalışmalarda sorumlu kullanımı akademik dürüstlük açısından son derece önemli olduğundan, öğrencilerimizi bilinçlendirmek ve yapay zekâdan en iyi şekilde faydalanmalarını sağlamak için düzenlenen bu eğitimde hocalarımıza teşekkür ederiz.
Eğiticinin Eğitimi - Klinik Psikolog Elvan Karadağ Uzun
11 Haziran tarihinde Eğiticinin Eğitimi kapsamında Uzman Klinik Psikolog Sayın Elvan Karadağ Uzun'un katılımıyla anabilim dalımız öğretim üyeleri ile keyifli ve verimli bir buluşma gerçekleştirildi.
Sayın Elvan Karadağ Uzun, etkinliğin başlangıcında psikoloji biliminin temel kavramları ve kuramsal yaklaşımlarına dair kapsamlı bir sunum yaparak akademisyenlerimizi bilgilendirmiştir. Katılımcılarla, bireyin iç dünyasına dair önemli noktalar paylaşılmış; kişisel farkındalık, kendilik anlayışı ve psikolojik iyi oluşa yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Sunumun ardından Sayın Karadağ Uzun, öğretim üyelerinin mesleki yaşamlarında karşılaştıkları zorluklara dair örnekler almış; bu örnekler üzerinden birlikte çözüm önerileri geliştirilmiştir. Ardından, anabilim dalımız öğretim üyeleri arasında gerçekleştirilen görüş alışverişiyle, akademide sıkça karşılaşılan çeşitli zorluklar ele alınmış ve bu zorluklara yönelik olası çözüm yolları tartışılmıştır. Bu değerli ve samimi sohbetin ardından Elvan Hanım'a tekrar teşekkürlerimizi sunarız.
"Üretken Yapay Zekâ Çağında Eğitim" – Prof. Dr. Punya Mishra
Arizona State Üniversitesi Mary Lou Fulton Teachers College’da eğitim ve teknoloji alanında çalışmalarını sürdüren ve TPACK (Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi) modelinin ortak yaratıcısı olarak dünya çapında tanınan Prof. Dr. Punya Mishra, 21 Mayıs 2025 tarihinde Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalımızın ev sahipliğinde “Üretken Yapay Zekâ Çağında Eğitim” başlıklı bir konuşma gerçekleştirmiştir.
Yapay zekâ çağında eğitim sistemlerinin nasıl yeniden yapılandırılması gerektiğine dair kapsamlı bir perspektif sunan Prof. Dr. Punya Mishra, yapay zekânın özellikle eğitimde yarattığı dönüşümlere değinerek, öğretmenlerin artık yalnızca bilgi aktaran değil, yaratıcı öğrenme deneyimleri tasarlayan profesyoneller olması gerektiğini vurgulamıştır. Sayın Mishra ayrıca yapay zekânın eğitimde üstlenebileceği rollerin dikkatli, eleştirel ve etik bir bakış açısıyla değerlendirilmesi gerektiğinin altını çizmiştir.
Seçkin akademisyenin konuşmasının sonunda Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dekanı Sayın Prof. Dr. Seyfi Kenan, Prof. Dr. Mishra’ya Marmara Üniversitesi logosunu taşıyan ve kendi imzasını da içeren özel bir hatıra tabağı takdim ederek teşekkürlerini sunmuştur. Sayın Dekan, takdim sırasında Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün öğretmenlere ithafen söylediği anlamlı sözü hatırlatarak konuşmasını şu sözlerle tamamlamıştır:
“Öğretmenler! Cumhuriyet; sizden fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller ister.”
GEA - Depreme Hazırlık Eğitimi Semineri
14 Mayıs'ta GEA Arama Kurtarma Derneği üyesi Sayın Betül Ergün tarafından fakültemiz öğrencilerine ve öğretim elemanlarına yönelik “Depreme Hazırlık Eğitimi” semineri düzenlendi. Betül Hanımın ve GEA ekip arkadaşlarının sunumlarıyla deprem öncesinde, sırasında ve sonrasında alınması gereken önlemler detaylı bir şekilde ele alındı. Katılımcılar, afet çantası hazırlama, güvenli alan belirleme ve acil durum planlaması konularında bilgilendirildi. Afet bilincinin ve hazırlık düzeyinin artırılmasını amaçladığımız bu seminer için GEA Arama Kurtarma Ekibine ve Betül Hanıma teşekkürlerimizi sunuyoruz.
GEA - Depremle Birlikte Yaşam Eğitimi
GEA Arama Kurtarma Ekoloji Grubu öğrencilerimize "Depremle Birlikte Yaşam" konulu bir eğitim semineri verdi.
"Teacher on the Road" Semineri
‘Teacher on the Road’ programı kapsamında İngiltere’den gelen ve alanında uzman bir İngilizce eğitmeni olan Joe Murphy Anabilim dalımızda bir seminer vermiştir.
Depremle Birlikte Yaşam Eğitimi
Bu sayfa English Language Teaching tarafından en son 27.11.2025 14:03:55 tarihinde güncellenmiştir.